20 November 2009

Jambatan Gantung Runtuh.

Keluarga mangsa jambatan runtuh kemukakan saman RM105 juta


AHLI keluarga tiga pelajar yang mati lemas di Kuala Dipang, Kampar dan peguam bergambar di depan Mahkamah Tinggi Ipoh semalam.



KERATAN Kosmo! 28 Oktober 2009.


IPOH - Tiga bapa kepada tiga pelajar yang meninggal dunia dalam tragedi jambatan gantung runtuh di Pusat Kokurikulum Pejabat Pelajaran Daerah Kinta Selatan berhampiran Sekolah Kebangsaan Kuala Dipang di Kampar pada 26 Oktober lalu semalam memfailkan saman di Mahkamah Tinggi di sini bagi menuntut ganti rugi berjumlah RM105 juta daripada 10 defendan.

Dalam saman itu, K. Mageswaran, K. Vasudevan dan T. Nathan menamakan sebagai defendan guru besar Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) Mambang Diawan, guru besar SJKT Gopeng, Ketua Pegawai Pejabat Pelajaran Daerah Kinta Selatan, Pengarah Pelajaran Negeri Perak, Yang Dipertua Majlis Daerah Kampar, Pengarah Jabatan Kerja Raya Negeri Perak dan Komandan Kem 1Malaysia Kuala Dipang.

Pihak lain yang disaman ialah penderma jambatan gantung itu iaitu syarikat GS Synergy Sdn. Bhd., syarikat kontraktor CWL Enterprise, Menteri Pelajaran dan kerajaan Malaysia.

Dalam kejadian itu, tiga kanak-kanak yang terkorban ialah Devatharshi anak Mageswaran, Dina Deve anak Nathan dan DiVyashree anak kepada Vasudeva.

Writ saman itu difailkan melalui Tetuan A. Sivanesan & Co di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini.

Pengajaran : Malang tidak berbau tetapi buat baik berpada-pada. Niat baik dibalas baik.

No comments:

Related Posts with Thumbnails